Alla inlägg under oktober 2014

Av sweetsugarcandy - 21 oktober 2014 15:58

Just nu håller jag på att träna på till ett so prov som jag har på torsdag det är 25 sidor-.-
Jag är inte den bästa på so men det kommer nog gå ganska bra iaf.
Jag och Maya har pratat om att vi ska kolla om vi får tona (stav) håret på höstlovet (tror jag att det är iaf nästa lov som är om en vecka) vill ju ha brunt hår.

Av sweetsugarcandy - 13 oktober 2014 10:22

Den här veckans spel heter " don't step on the white block" / Linnea

Av sweetsugarcandy - 11 oktober 2014 11:18

här är en liten bild på min (Linneas) hund Tova

Av sweetsugarcandy - 11 oktober 2014 11:03

 

Ingridienser:

3 st ägg 

3 dl socker

75 g smör

5 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

2 tsk vanillinsocker

1,5 dl mjölk

1 msk chokladsås

0.5 dl nutella

 

sätt ugnen på 175 grader.

 

börja med ägg och socker, vispa tills det blir vitt och pösigt. sen ska man smälta smöret och låt det svalna.Ta fram en ny skål och häll i mjölet och sen häll i bakpulvret och vanillinsockret.blanda med en sked.

vispa ner dom torra ingridienserna (mjölet, bakpulvret,vanillinsockret) i ägg och socker blandningen. Sen häll i mjölken. häll ner så mycket chokladsås och kolasås som du vill ha (ungefär 1 msk av varje) fortsätt att vispa.Häll i smöret, sen nuttelan. ta fram en form och smöra den så att smeten inte fastnar, häll i smeten i formen och lått den gräddas i ca 1 timme och 45 min ( så längt tid tog det iaf för oss)


vi hittade på kakan själv och vi tyckte den vart ganska god, betyg 3,5/5 ❤️👍








Av sweetsugarcandy - 10 oktober 2014 17:27

Nu är det äntligen fredag som vi alla har väntat på! WOHOO!!❤️😍  


Xoxo


Av sweetsugarcandy - 8 oktober 2014 22:57

Jag tänkte börja med veckans speltips, som finns på iaf IPad, IPhone, ksk till samsung med :3
Okej den här veckan så tänkte jag tipsa "Cow Evolution". Det är ett spel där man typ gör kossor, jag tycker iaf att det är ett awesome spel;) xoxo Linnea

Av sweetsugarcandy - 8 oktober 2014 20:32

 

Jag gillar rosa hoppande enhörningar


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan! Vi är två tonårstjejer som skriver om vår vardag. Vi gillar att simma, spela bandy och fotografera.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards